V kreatinu so različne oblike, ki so v preteklih letih postale vse bolj napredne, znanstvena skupnost in športniki so ga priznali kot izdelek, ki prinaša izboljšanje moči in povečanje mišične velikosti.

Koristi kreatina:

-Poveča mišično moč in velikost
-Izboljša okrevanje
-Izboljša učinkovitost sprinta
-Izboljša delovanje možganov

Vendar pa je kreatin (v bistvu vir goriva za ATP, ki je energetski sistem, ki se uporablja za kratke razpoke moči) izdelek, ki ni brez svojega spora. Nekateri organi kreatin obravnavajo kot potencialno škodljiv izdelek. Že od tedaj je bilo dokazano, da če se ga pravilno uporablja, je eden izmed varnejših dodatkov. Nekatere oblike kreatina naj bi bile boljše od drugih. Kar vemo, je, da kreatin dobro deluje za večino ljudi, ki ga uporabljajo kot redni del svojega športnega / vadbenega programa. Je ena od najbolj raziskanih dopolnil v zgodovini športne prehrane (več kot 200 študij do sedaj, v zadnjem desetletju), zatorej učinkovitosti kreatina ni mogoče zanikati.

Visoka intenzivnost vadbe

Kreatin izboljša sposobnost telesa za opravljanje dela z visoko intenzivnostjo (in tako prispeva k večji velikosti mišic in izboljšanju učinkovitosti). Kreatin-fosfat se uporablja za dobavo mišičnih vlaken tipa 11b, s takojšnjo energijo, s čimer zagotovite, da te mišice ne predčasno utrujajo. Krepi mišično krčenje teh vlaken in pomaga športniku, da črpa moč za več ponovitev, hitreje ali močneje sodeluje v katerem koli športu ali vrsti vadbe oziroma treninga, v katerem sodeluje. Dodatek kreatina omogoča mišicam, da shranijo več visoko energijskih molekul, da bi zagotovile večje dobičke v moči.

Kreatin, ki ga uporabljamo na ta način, velja za visoko-energijski fosfat, njegova vloga pri proizvodnji energije pa ne more biti precenjena. Kadarkoli telo uporablja energijo, se kot vir energije uporablja kot molekula, imenovana ATP (adenozin z repom iz treh fosfatnih skupin, torej ime Adenosine Tri phosphate) kot temeljni donator energije. V pogojih naporne aktivnosti, ATP izpusti eno od teh visokoenergetskih fosfatnih skupin za moč mišične kontrakcije. Ko je ta fosfat sproščen, postane ATP ADP (adenozin di-fosfat, deaktivirana oblika ATP). Da bi regenerirali ATP in pomagali pri nadaljnji proizvodnji energije – na primer, da bi dopolnili dodatne ponovitve – takrat kreatin postane ključni igralec.

“Kreatin pomaga športnikom, da črpajo več ponovitev, so hitrejši ali se močneje vključijo v kateri koli šport ali vrsto vadbe, v kateri sodelujejo.

Dejstvo je, da brez kreatina proizvodnja energije med visoko intenzivnimi napori ne bi bila mogoča. Dokazano je, da dodan kreatin dodatno okrepi ta proces. Za bodybuilderje je kreatin posebnega pomena, saj hrani zgoraj omenjene eksplozivne vrste vlakna tipa 11b, s čimer se poveča moč in posledično velikost mišic.

Kreatin izboljša okrevanje mišic

V zadnjih letih je bil kreatin raziskan za lastnosti po regeneraciji mišic po vadbi. Ugotovitve so bile zelo obetavne. Leta 2004 so Santos in njegovi kolegi preučevali učinke dodajanja kreatina na poškodbe mišičnih celic pri izkušenih športnikih, ki so preživeli 30-kilometrske maratone. V svoji raziskavi so pri 18 moških športnikih tesno spremljal več markerjev poškodovanih celic, ter so v petih dnevih uporabljali 20 gramov kreatin monohidrata na dan in ga mešali s 60 grami Maltodekstrina). Raziskovalci ugotovili, da so se ravni teh markerjev po dirki zmanjšale, v primerjavi s 16. kontrolnimi osebami, ki so jemale le maltodekstrin.

Ugotovili so, da dodatek kreatina nekako zmanjša poškodbe in vnetje mišičnih celic po izčrpni vadbi. Raziskovalci so izdali naslednjo izjavo: „Zdi se, da kreatin pomaga tudi pri spodbujanju popolnega okrevanja pri intenzivni vadbi“.

Kreatin izboljša anaerobno sposobnost

V svoji impresivni študiji so Ziegenfuss in kolegi raziskovalci dokazali, da je obremenitev s kreatinom v samo treh dneh bistveno izboljšala učinkovitost mišičnega volumna in cikličnega sprinta pri elitnih športnikih. V tej študiji je bilo v skupine za kreatin ali placebo dodeljenih deset moških in deset žensk, pri katerih so bili pred in po tridnevnem testu dodani kreatinovi dodatki. Ocenjeni ponovljeni rezultati sprinta in volumen mišic kolena (skupina kreatina je dobila 0,35 grama kreatina na kilogram maščobe).

Ugotovljeno je bilo, da so kreatinski osebki v tridnevnem obdobju povečali skupno telesno maso, v povprečju 0,9 kilograma, povečali količino stegna za 6,6%, in povečali učinkovitost pri vseh šestih sprintih. Njihova anaerobna zmogljivost se je očitno izboljšala z dodajanjem kreatina v primerjavi z osebami, ki so jemale samo maltodekstrin. “Kreatin ima lastnost, ki povzroča napihovanje mišičnih celic, kar povzroča bolj mišičast videz”.
Druga pomembna korist za bodybuilderje in športnike moči je kreatinski učinek volumna mišic. Kreatin ima lastnost, ki povzroča napihovanje mišičnih celic, kar povzroča bolj mišičast videz in še pomembneje služi kot spodbuda za sintezo proteinov.

Več na http://bodifit-shop.com

Kreatin izboljša zdravljenje kosti

Gerbin in so-raziskovalci na Inštitutu za celično biologijo v Švici so ugotovili, da se lahko kreatin uspešno uporablja za zdravljenje zloma kosti ali za zdravljenje osteoporoze. Na podlagi njihove študije so ugotovili, da kreatin znatno izboljša aktivnost alkalnega fosfata (ALP, pomemben označevalec za rast kosti).

Energija celic (katera je v svoji študiji o regeneracijskem kreatinu igrala pomembno vlogo) je pomembna za razvoj in vzdrževanje kosti, zato je neposredno povezana z osteoporozo. Kreatin, kot vemo, krepi celično proizvodnjo energije. Raziskovalci so to povezali z oblikovanjem kosti.